Kedves Partnereink!
Az idei év több szempontból is a változásokról szól az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai tekintetében.
Egyrészt jelentős átszervezés történt az ellátásokat megállapító szervezetet illetően. A korábbi OEP elnevezése is megváltozott, idén már Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőnek (NEAK) hívjuk.
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár pénzbeli ellátásokkal, utazási költségtérítéssel, baleseti táppénzzel összefüggő feladatai 2017. január 1-től az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz kerültek át.
Az egészségbiztosítási pénztári feladatokat a Budapest Főváros Kormányhivatala, illetve a megyeszékhelyen működő járási hivatalok látják el.
Elektronikus ügyintézés
Másrészt a pénzbeli ellátások igénylésével kapcsolatban is figyelnünk kell az új szabályokra.
2017. július 1-től a társadalombiztosítási kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók a csecsemőgondozási díj (CSED), gyermekgondozási díj (GYED), táppénz és baleseti táppénz iránti kérelmeket kizárólag elektronikus úton nyújthatják be- Az elektronikus ügyintézés lehetősége már korábban is megvolt, önkéntes alapon.
Kettős regisztráció kell hozzá
Az elektronikus úton történő igénybejelentéshez a foglalkoztatónak, vagy képviselőjének, meghatalmazottjának rendelkeznie kell ügyfélkapus hozzáféréssel. Ezen kívül az elektronikus ügyintézés előtt az egészségbiztosítónál regisztrálni kell. Ehhez a regisztrációhoz ki kell tölteni a „REGISZTRÁCIÓS LAP Elektronikus ügyintézés keretében történő ügyintézéshez” elnevezésű nyomtatványt.
A nyomtatvány letölthető:
http:/www.neak.gov.hu/data/cms1009279/PEO.29.K.pdf (kézi kitöltéshez)
http:/www.neak.gov.hu/data/cms1006442/PEO.29.G.docx (gépi kitöltéshez)
A nyomtatványt a kitöltés után a megyeszékhely szerinti járási hivatalhoz, Budapest és Pest megye estében a XIII. kerületi hivatalhoz kell eljuttatni.
A nyomtatványok letöltése
Ha a regisztráció megtörtént akkor a kitöltendő nyomtatványokat le kell tölteni a
https://egbiztpenzbeli.onyf.hu/nyomtatv%C3%A1nyok.html oldalról.
A nyomtatvány – mint a papír alapú benyújtás esetén – az Ányk keretprogramban lesz kitölthető.
A szükséges mellékleteket a keretprogram Adatok/Csatolmányok kezelése menüpontban kell pdf formátumban csatolni.
Ezt követően ugyanúgy kell beküldeni, mint bármely más ÁNYK-ban lévő nyomtatványt.
Az ügyfélkapura érkező üzeneteket kísérjük figyelemmel, mert amíg a regisztráció nincs feldolgozva, addig elutasító üzenet érkezik.
Budapest, 2017. szeptember 28.
Tisztelettel:
dr.Sallai Csilla
Kamarai tag könyvvizsgáló
Kapcsolódó dokumentumok:
A honlapon található írások figyelem felhívó jelleggel készültek és tájékoztatásul szolgálnak. Felhívjuk a figyelmet honlapunk jogi nyilatkozatában foglaltakra, amely szerint írásainkban szereplő információk nem helyettesítik a szakmai tanácsadást és nem szolgálnak bármely döntés vagy cselekmény alapjául, azokat a konkrét esetekben mindenki csak a saját kockázatára használhatja fel, illetve az érintett szabályok kivonatos ismertetése, értelmezése miatt nem vállalhatunk felelősséget.
BNI tagságom egyik nagy előnyének tartom, hogy megismertem dr. Sallai Csillát és a Stallum Kft-t, akikkel stratégiai partnerséget kötöttünk. Csilla cége nem egy átlagos könyvelő iroda, ...
Nemzeti Adó- és Vámhivatal – korábban VPOP és APEH
Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM)
Magyar Nemzeti Bank (MNB) – aktuális napi Eur árfolyam, alapkamat, infláció, ...
Országos Egészségbiztosítási Pénztár (Oep)
Országos Nyugdíjbiztosító Főigazgatóság (Onyf)
Kamatkedvezmény
Minden esetben kamatköteles, ha a cég a dolgozójának ideiglenes pénzt ad kölcsönt?
Jó hír – nem! Vannak kivételek, amelyeknél nem kell a dolgozónak kamatot fizetni vagy a meg nem fizetett kamatot jövedelemként leadózni.
Bővebben...