EKAER – a gyertyafény mellett is jelentendő

Érdemes a NAV alábbi tájékoztatását is elolvasni, sőt memorizálni, hogy a bejelentőnek eszébe jussanak az adóhatóság intelmei akkor is, amikor majd egy viharos éjszakán egyik kezében a telefonon szervezi az értékes árújának a célba jutását, amit egy kidőlt fa miatt át kell rakni egy segítségére siető - még nem ismert rendszámú - másik kamionba, s eközben a másik kezével egy lemerülő félben lévő laptopon vadássza az EKÁER számot. (Lehet, hogy vállalkozónk eközben nem túl vidáman fogja a régi Hofi slágert dúdolni:
 

„Kell egy kis áramszünet,
időnként mindenkinek …”


A Nemzeti Adó- és Vámhivatal által kiadott
4006/2015. tájékoztatás
az EKAER informatikai leállásának eseteire (üzemzavar, karbantartási célú üzemszünet, internet-szolgáltatás elégtelensége) vonatkozó szabályozásról


1. Az adóhatóság üzemzavar és karbantartási célú üzemszünet esetén (a továbbiakban: üzemszünet) az üzemszünet kezdetére, jellegére, helyére és végére vonatkozóan haladéktalanul tájékoztatást tesz közzé az ekaer.nav.gov.hu, valamint a nav.gov.hu nyitóoldalain.

2. A fent jelzett rendszerek ismételt rendelkezésre állásakor az adózónak valamennyi korábban nem rögzített bejelentését legkésőbb az akadály megszűnését követő munkanapon rögzítenie kell az EKÁER elektronikus felületén.

Az üzemszüneti eljárások hatása az ellenőrzésekre

3. A karbantartás, valamint az üzemzavar miatt felmerülő informatikai leállás kezdő és megszűnési időpontja közötti időtartam alatt sem közúti, sem rendeltetési helyen végzett ellenőrzés során nem kerülhet sor az üzemszüneti eljárás következtében nem teljesíthető kötelezettség vonatkozásában szankció alkalmazására.

4. Az üzemszünet kezdő és megszűnési időpontja közzétételre kerül, így az utólagos ellenőrzések során ezen adatok rendelkezésre állnak, ennek megfelelően az üzemszünet elhárulása utáni pótlólagos bejelentések esetében mulasztási bírság kiszabására nem kerül sor. Fontos azonban, hogy az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer működéséről szóló 5/2015. (II. 27.) NGM rendelet 19. § (3) bekezdése alapján a bejelentésre kötelezett az akadály elhárulását követő munkanapon köteles az elmaradt bejelentéseket pótolni.

Adózó saját rendszerében felmerülő probléma kezelése

5. A mulasztási bírság kiszabása során az adóhatóság figyelembe veszi, ha az adózó úgy járt el, ahogy az tőle elvárható, így pl. ha a problémát bejelentette a Help Desk felé, elmentette a rögzíteni kívánt adatokat tartalmazó képernyőképet, kinyomtatta azt, stb.

6. Továbbá, ha bebizonyosodik, hogy a bejelentés megtétele az internet-szolgáltató hibájából maradt el, a mulasztási bírság kiszabása mellőzhető, tekintettel arra, hogy az adózó úgy járt el, ahogy az tőle elvárható.

7. Jelen tájékoztatás a kiadmányozását követő naptól érvényes.

Budapest, 2015. április 27.

… s aztán minden mehet,
megint tovább!”

 



Vissza a bloghoz!

Stallum a Facebook-on

Kereső

Legfrissebb cikkek

Nézd meg, kivel üzletelsz!

Nem volt nehéz előre megjósolni, hogy a NAV egyre szélesebb körben ellenőrzi a vállalkozásoknál a kimenő és befogadott számlák összhangját. Legjellemzőbb esete, hogy olyan számla kerül ...

Bővebben ...

Születőben a minőségi könyvelői munka garanciarendszere

A magas színvonalú számviteli munka mellett elkötelezett könyvelők és a rossz könyvelők miatt pórul járt vállalkozások számára jó hírt jelenthet az a törvénymódosítás, amely alapot teremt a ...

Bővebben ...

Címkék