Közös költség fizetése, elszámolása

Azoknál a vállalkozásoknál, amelyek székhelye, telephelye egy ún. társasházban található gyakori elszámolás-technikai kérdés a közös költség bizonylatolása. Alapvető kérdés, hogy kell-e számlát kiállítani a közös költségről, illetve hogyan kell azt a könyvelésben szerepeltetni.

A közös tulajdonnal kapcsolatosan keletkező kiadások finanszírozásához szükség van pénzügyi forrásra. Ennek a megteremtését a közös költség hivatott, amelyre vonatkozó szabályokat alapvetően a társasházi törvény szabályozza, de a társasházak szervezeti-működési szabályzatának is - a törvény keretei között - tartalmaznia kell a közös költség viselésére vonatkozó szabályok.

 



Vissza!

"Dr. Sallai Csillát több mint egy éve ismerem, és bátran mondhatom, hogy eddigi üzleti pályafutásom alatt, még nem találkoztam ennyire elkötelezett, szakértő könyvvizsgálóval.

Bővebben...

Árfolyamok

EUR
CHF
USD

Kamatkedvezmény

Minden esetben kamatköteles, ha a cég a dolgozójának ideiglenes pénzt ad kölcsönt?

Jó hír – nem! Vannak kivételek, amelyeknél nem kell a dolgozónak kamatot fizetni vagy a meg nem fizetett kamatot jövedelemként leadózni.

Bővebben...