Hogyan lehet telefonon ügyet intézni a NAV-nál?

Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy 2016. május 2-tól megújult a Nemzeti Adó- és Vámhivatal telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszere (ÜCC).

 

A változtatás célja, hogy ügyfeleink az adóügyeiket még kényelmesebben és gyorsabban tudják intézni telefonon. A módosításnak köszönhetően egyszerűbbé és átláthatóbbá vált a menürendszer, és akár diszpécser munkatársunk is segít az ügyintézéshez szükséges menüpont kiválasztásához.

 

További változás, hogy 2016. május 2-tól már az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény szerinti adózói minősítéssel kapcsolatban is kérhető konkrét felvilágosítás az ÜCC-ben. Ha a minősítéssel összefüggésben az adózónak esetleges észrevétele, kifogása van, akkor azt telefonon is megteheti.

 

Természetesen ügyfeleink az ÜCC eddigi „jól bevált” szolgáltatásai segítségével továbbra is intézhetik adóügyeiket személyes megjelenés nélkül: például telefonon javíthatják bevallásaikat, kérdezhetik le adófolyószámlájuk adatait vagy kezdeményezhetik az adóhatóságnál nyilvántartott adataik módosítását.

 

Az ÜCC elérhetősége

belföldről: 06 (40) 20-21-22

külföldről: +36 (1) 441-9600

 

Ügyfélfogadási idő:

hétfőtől csütörtökig: 8:30–16:00

pénteken: 8:30–13:30

 

Az ÜCC megújult menütérképe megtalálható a NAV honlapján.

 

Fontos, hogy az ÜCC használatához egyedi ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) szükséges, melyet a TEL nyomtatvány papír alapú, vagy elektronikus (Ügyfélkapun keresztül történő) benyújtásával lehet kérni. A könnyű megjegyezhetőség érdekében az azonosítás céljára szolgáló PIN-kód 4 számjegyű és szabadon megváltoztatható. A már meglévő 8 jegyű ügyfélazonosító-számok módosítása is elérhető az ÜCC rendszer hívásával közvetlenül a hangos menüben.

 

További hasznos információ és részletes útmutató az ÜCC rendszerrel kapcsolatosan a 33. számú információs füzetben érhető el.

 

Bízunk benne, hogy az ÜCC szolgáltatásai is hozzájárulnak ahhoz, hogy ügyfeleink az adókötelezettségeiket a lehető legegyszerűbb módon tudják teljesíteni.  



Vissza a bloghoz!

Stallum a Facebook-on

Kereső

Legfrissebb cikkek

Nézd meg, kivel üzletelsz!

Nem volt nehéz előre megjósolni, hogy a NAV egyre szélesebb körben ellenőrzi a vállalkozásoknál a kimenő és befogadott számlák összhangját. Legjellemzőbb esete, hogy olyan számla kerül ...

Bővebben ...

Születőben a minőségi könyvelői munka garanciarendszere

A magas színvonalú számviteli munka mellett elkötelezett könyvelők és a rossz könyvelők miatt pórul járt vállalkozások számára jó hírt jelenthet az a törvénymódosítás, amely alapot teremt a ...

Bővebben ...

Címkék