Pénzbeli ellátások elektronikus igénylése

Kedves Partnereink!

 

Az idei év több szempontból is a változásokról szól az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai tekintetében.

 

Egyrészt jelentős átszervezés történt az ellátásokat megállapító szervezetet illetően. A korábbi OEP elnevezése is megváltozott, idén már Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelőnek (NEAK) hívjuk.

Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár pénzbeli ellátásokkal, utazási költségtérítéssel, baleseti táppénzzel összefüggő feladatai 2017. január 1-től az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatósághoz kerültek át.

Az egészségbiztosítási pénztári feladatokat a Budapest Főváros Kormányhivatala, illetve a megyeszékhelyen működő járási hivatalok látják el.

 

Elektronikus ügyintézés

 

Másrészt a pénzbeli ellátások igénylésével kapcsolatban is figyelnünk kell az új szabályokra.

2017. július 1-től a társadalombiztosítási kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztatók a csecsemőgondozási díj (CSED), gyermekgondozási díj (GYED), táppénz és baleseti táppénz iránti kérelmeket kizárólag elektronikus úton nyújthatják be- Az elektronikus ügyintézés lehetősége már korábban is megvolt, önkéntes alapon.

 

Kettős regisztráció kell hozzá

 

Az elektronikus úton történő igénybejelentéshez a foglalkoztatónak, vagy képviselőjének,  meghatalmazottjának rendelkeznie kell ügyfélkapus hozzáféréssel. Ezen kívül az elektronikus ügyintézés előtt az egészségbiztosítónál regisztrálni kell. Ehhez a regisztrációhoz ki kell tölteni a „REGISZTRÁCIÓS LAP Elektronikus ügyintézés keretében történő ügyintézéshez” elnevezésű nyomtatványt.

 

A nyomtatvány letölthető:

http:/www.neak.gov.hu/data/cms1009279/PEO.29.K.pdf      (kézi kitöltéshez)

http:/www.neak.gov.hu/data/cms1006442/PEO.29.G.docx    (gépi kitöltéshez)

 

 

A nyomtatványt a kitöltés után a megyeszékhely szerinti járási hivatalhoz, Budapest és Pest megye estében a XIII. kerületi hivatalhoz kell eljuttatni.

 

A nyomtatványok letöltése

 

Ha a regisztráció megtörtént akkor a kitöltendő nyomtatványokat le kell tölteni a

https://egbiztpenzbeli.onyf.hu/nyomtatv%C3%A1nyok.html  oldalról.

A nyomtatvány – mint a papír alapú benyújtás esetén – az Ányk keretprogramban lesz kitölthető.

A szükséges mellékleteket a keretprogram Adatok/Csatolmányok kezelése menüpontban kell pdf formátumban csatolni.

Ezt követően ugyanúgy kell beküldeni, mint bármely más ÁNYK-ban lévő nyomtatványt.

Az ügyfélkapura érkező üzeneteket kísérjük figyelemmel, mert amíg a regisztráció nincs feldolgozva, addig elutasító üzenet érkezik.

 

 

Budapest, 2017. szeptember 28.

 

Tisztelettel:

 

dr.Sallai Csilla

Kamarai tag könyvvizsgáló


Kapcsolódó dokumentumok:

Vissza a hírekhez!


A honlapon található írások figyelem felhívó jelleggel készültek és tájékoztatásul szolgálnak. Felhívjuk a figyelmet honlapunk jogi nyilatkozatában foglaltakra, amely szerint írásainkban szereplő információk nem helyettesítik a szakmai tanácsadást és nem szolgálnak bármely döntés vagy cselekmény alapjául, azokat a konkrét esetekben mindenki csak a saját kockázatára használhatja fel, illetve az érintett szabályok kivonatos ismertetése, értelmezése miatt nem vállalhatunk felelősséget.

Én még nem tudtam olyan szakmai kérdéssel, problémával fordulni Sallai Csillához, amire ne tudott volna azonnal abszolút kielégítő választ adni, sőt az Ő válaszai általában nem egyszerűen válaszok, hanem komplett elemzések ...

Bővebben...

Árfolyamok

EUR
CHF
USD

Kamatkedvezmény

Minden esetben kamatköteles, ha a cég a dolgozójának ideiglenes pénzt ad kölcsönt?

Jó hír – nem! Vannak kivételek, amelyeknél nem kell a dolgozónak kamatot fizetni vagy a meg nem fizetett kamatot jövedelemként leadózni.

Bővebben...